جراحی ارتودنسی چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
بازدید : 320
نویسنده : mozhgan

مواقعی وجود دارد که راه حل های ارتودنسی معمولی نمی توانند با موفقیت یک مشکل قابل توجه و شدید را درمان کنند. برای مثال مال اکلووژن هایی ثل اپن بایت یا اور بایت شدید اینگونه هستند. مال اکلوژن های شدید ممکن است علاوه بر درمان ارتودنسی نیاز به درمان جراحی نیز  داشته باشد. به خصوص در صورت ایجاد مشکلات عملکردی مانند مشکلات گفتاری ، عدم توانایی در جویدن درست غذا و اختلال در عملکرد صورت یا مفاصل فک ها.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کودکان

جراحی ارتودنسی همان جراحی ارتوگناتیک است 

از ارتودنسی جراحی به عنوان جراحی ارتوگناتیک نیز یاد میشود و همانطور که گفتیم از این عمل برای معالجه موارد شدید ناهنجاری های فکی و مشکلات عمیق بایت استفاده می شود. اگر متخصص ارتودنسی شما تشخیص داده است که شما نیاز به عمل جراحی دارید ، برای اطمینان از بهترین مراقبت و نتیجه ممکن با یک جراح دهان و فک و صورت همکاری میکند.

چه کسی کاندید عمل جراحی است؟

 بزرگسالانی که سال ها است از مشکلات بایت رنج میبرند و نظر خوبی درباره ظاهر صورتشان ندارند احتمالا بخواهند که به چنین عملی فکر کنند. اما قبل از اینکه تحت جراحی ارتوگناتیک قرار بگیرید باید توسط یک متخصص ارتودنسی خوب تحت ارزیابی قرار بگیرید. این متخصص ساختارهای دهان شما از جمله فک، دندان ها و لثه را بررسی میکند و اگر شرایط لازم را داشتید به شما اجازه انجام جراحی ارتودنسی را میدهد.

مراحل جراحی درمان ارتودنسی چیست؟ نحوه  انجام این عمل چگونه است؟

از آنجا که مراحل انجام این عمل تخصصی بوده و بسته به نوع  و شدت مشکل شما متفاوت است نمیتوان درباره مراحلش به طور دقیق چیزی نوشت. شما باید بعد از پیدا کردن یک متخصص دهان و فک و صورت و بعد از تشخیص دقیق مشکل، مراحل عمل را از جراح خودتان جویا شوید

بیشتربخوانید... ارتودنسی پشت دندان

مراحل بعد از جراحی ارتودنسی چیست؟

از آنجا که جراحی ارتوگناتیک یک عمل تهاجمی و بزرگ است بهتر است که بعد از عمل استراحت کنید و به هیچ عنوان به کارهای شدید و سنگین نپردازید. اگر شاغل هستید مدتی مرخصی بگیرید و اگر محصل هستید هم در خانه درستان را بخوانید و یا اینکه عمل را در طول  تعطیلات تابستان انجام دهید. لازم است که تا پایان دوره نقاهت به خوبی استراحت کنید تا نتیجه عمل شما به ثمر بنشیند.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com